söndag 21 oktober 2012

Nästa steg som mamma...

Det närmar sig...förra året åkte Christopher till Asien i tre månader, i år åker både han och Sanna till Asien i fyra månader...Sanna var i och för sig också i Asien över jul förra året men då bara i två veckor och jag och Kristian var på vår resa i Kambodja...så då var vi alla på äventyr...i år åker dom båda i fyra månader och jag och Kristian stannar hemma...känns lite scary. Det blir ju inte som förr när vi delade julen med deras pappa och dom kom till oss på juldagen eller vi firade jul på lillejul, nej, i år åker dom 6 december till 4 april! 

Saknaden har egentligen redan börjat. Christopher har flyttat hem till sin flickvän i Malmö, det gjorde han för ungefär två månader sen. Ibland kommer dom hit och äter middag. Vi tycker jättemycket om hans flickvän som också heter Sanna. En supersöt, glad och social tjej. Jag tror att hon tycker om oss också. Men jag saknar Christopher jättemycket. Samtidigt så går vi in i en ny fas och ett nytt sorts sätt att umgås på. Han sitter mycket längre vid bordet när dom kommer hit och äter till exempel. Vi har så himla trevligt helt enkelt. Mer kvalitet med andra ord:-)

Jag är så stolt och glad för mina barn. Jag vill inget hellre än att dom ska få en underbar resa och utvecklas på sitt äventyr! Dom gör ju det jag önskar att jag också hade fått göra! Så himla kul! Dom har kämpat så med skolan och en stor förlust som tagit hårt. Nu är det deras tur att få njuta av livets äventyr. Jag är vuxen nog att inse att nu är det jag och Kristian som får ta ansvar för vårt liv, barnen är till låns men dom kommer hem igen och vi kommer ha massor med kul tillsammans i framtiden! Det blir på ett annat sätt bara <3 data-blogger-escaped-br="br">



Love you!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar