söndag 3 mars 2013

Det som inte får hända...

Det har milt sagt varit en omtumlande start på 2013. Redan så mycket som har hänt, både bra och jobbiga saker. En person som står mig nära har drabbats av en svår sorg. Det gör mig så ont, det är så sorgligt. Det är svårt att veta hur man ska kunna stötta. Han bor inte i närheten och vi har inte kontakt mer än några gånger om året. Han har funnits för mig i flera av mitt livs svåraste situationer. Nu vill jag finnas för honom på något sätt, om han vill. Han har skrivit till mig, jag tror inte han riktigt orkade ringa. Det som inte får hända har hänt. Hur hanterar man det?

Det är så svårt att veta hur man ska göra när andra människor drabbas av sorg. Det jag har lärt mig är att man ska göra det som känns bäst och att man inte ska vara rädd för att visa känslor och prata. Vara öppen och ärlig, inte låtsas. Jag ska ringa honom och göra just så. Visa att jag finns här, när och om han vill.

Var rädda om er <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar