torsdag 31 mars 2011

Fashion against aids - H&M

Det blev en jättemysig lunch med Lisa, Frida och Misa, som alltid. Vi har så mycket att prata om och diskutera, en lunch varar ungefär tre timmar varje gång. Det är tur vi inte ses varje vecka;-) Vi har alla fyra varit kollegor på Sony Ericsson och alla fyra har vi tagit olika riktning och lämnat SE. 
H&M är ett starkt varumärke som gjort en fantastisk resa genom åren, tycker jag. Nu gör dom (också) en kollektion mot aids, "Fashion against aids" där kändisar frontar kampanjen. Det är bara det att jag känner inte igen en enda...vad är mitt problem? Jag har sååå svårt med namn. Finns det något man kan göra åt det?
Kändisarna som medverkar i kampanjen är bland annat Selma Blair? Penn Badgley? Nikki Reed? Ginnifer Goodwin? The Misshapes? Scissor Sisters? Vet ni vilka dessa är? Jag har ingen aning om någon av dom...
25% av intäkterna kommer gå till Designers Against Aids och andra aidsprojekt. Sånt gillar jag!
Men först ska H&M släppa sin klimatsmarta kollektion, "Conscious collection". Det handlar alltså om hållbarhet, "Conscious collection" kommer återkomma med jämna mellanrum. Den här kollektionen blir i olika nyanser av vitt i miljösmarta material som ekologisk bomull, ekologiskt linne och återvunnen polyester. Kollektionen släpps den 14 april, Sanna kommer självklart vara långt fram i kön;-) (bilderna har jag lånat på "Nyheter24")


Läckra kläder tycker jag!


Har ni sett "Semesterduellen" på TV3 ikväll? Om några veckor är min goda vän Veronica och hennes familj med, det ska inte jag missa! Kvällens program var sådär...men jag måste säga att mamma Holmqvist verkligen bjöd på sig själv!
Trevlig torsdagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar