söndag 13 mars 2011

Jag är fortfarande vaken...



Sååå svårt det är att hålla sig vaken! Jag har packat upp, pratat med barnen, pratat med Kristian, duschat länge, varit inne hos några olika grannar och pussat på bebis och kollat in en grannes nya fondvägg i sten. Det var en läcker vägg, nästa gång ska jag ta en bild och visa er.


Nu sitter jag och tittar på när Kristian lagar pasta till oss alla sex som vi ofta är vid matbordet just nu, vi fyra plus Christopher´s glada och söta flickvän Ottilia och någon av Sannas bästa vänner (oftast Susanna eller Johanna, i kväll är det Susanna). 
Christopher & flickvän Ottilia
Sanna & Susanna hade inte sminkat sig
så här på söndagskvällen...


Sen ska jag försöka hålla mig vaken till söndagsfilmen och hoppas jag inte somnar förrän den är slut...


Här kommer lite bilder från vår härliga vecka på Koh Samet i Thailand, dit vi ju åkte efter Hongkong. Från Bangkok till Koh Samet är det två timmar med taxi (300:-) och sen en liten båttur på 20 minuter med den lokala färjan (10:-) eller speedboat (400:-). Väldigt enkelt alternativ till Gran Canaria om man vill, det skiljer några timmar om man tar direktflyget Köpenhamn - Bangkok, men det är det absolut värt!
Så här ser det ut längs stranden på kvällarna,
alldeles nere vid vattnet ligger man och 
dricker sin kalla öl, sin drink och äter
sin goda pad thai
En halv vattenmelon eller mango är riktigt gott 
i värmen
Också gott;-)
Utflykt med taxi till en annan strand,
jobbigt liv...
Årets första jordgubbar
Blir det långtråkigt tar man lite
fotmassage
Här åt vi frukost på vår underbara
resort
Här kunde man sitta och titta ut över
havet med en god drink

Det gröna huset är baksidan av vår
bungalow
När man ska hem blir man körd till
receptionen för utcheckning,
det kan ju vara för varmt att gå...
Naturligtvis bär dom ut väskorna
till den speedboat som sen kör
oss till fastlandet
Vi kommer garanterat tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar