onsdag 11 maj 2011

Georg Jensen & jag



Det är nåt speciellt när man får sitt livs första riktigt, riktigt fina ring! Det fick jag idag! Jag har såklart haft fina ringar förut men aldrig en så här fin! Bara paketet var så fint att jag knappt ville förstöra det...
Georg Jensen, Magic, vitt guld med svart gummi...ganska speciellt men en cool mix! I love:-)


Yourlife eventet i Malmö igår var en ganska trevlig tillställning. Yourlife är en tidning, även den ganska trevlig med en hemsida fylld med bloggar kan man säga. En av dom kallas "inspirationsbloggen" , den skrivs av en Malmö tjej som även är grafisk designer på Yourlife. Inspiration ger verkligen förväntningar...inspiration för mig är kanske inte detsamma för dig, så där har hon lite att bita i. Men kolla gärna in den, där är en hel del mysig bilder...


Kvällen igår bjöd på intervjuer med olika författare som Viveca Sten, Håkan Östlundh, Carolina Gynning och Mårten Andersson. Mårten Andersson´s bok "Sveriges roligaste på 140 tecken" va en kul bok fylld med kul Twitterinlägg, för er som inte twittrar så kan varje inlägg max vara 140 tecken...


"Men ha inte gul tröja när du är på IKEA om du inte jobbar där då!" Josefin Johansson, komiker


"På de flesta håll i världen kallar man nån som går ut och super fem gånger i veckan alkis. På Stureplan kallas de nätverkare" Mårten Andersson själv


"Önskas: fungerande fot. Finnes: litet benbrott. Status: svårpromenerat. Prognos: sommarfetto." Daniel Breitholz


När jag köpte boken och fick den signerad av Mårten Andersson så tog min kära väninna Veronica en bild på oss tillsammans. Hennes kommentar på bilden var att jag måste träna på mitt "fotoleende" framför spegeln...hur många gör det? Måste ju vara bättre att göra det tillsammans med en vän som är ärlig, eller hur? Fast hur spontana och glada blir bilderna med "förinspelade" smile?
 Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar