lördag 8 juni 2013

Studenter, sommar och Kalles kaviar...

Ett helt inlägg bara försvann...hur störigt är inte det...bara att börja om...

Långhelg. Härligt. Vi har bara myst i vår älskade trädgård, solen skiner och det är absolut underbart. Vår fina baksida som vi fått klar precis. Förutom slappat så har vi varit på fem studentfester och firat sex glada studenter. Mycket lax och jordgubbar och Ray Bans och resprylar på önskelistorna. 

Kristian gjorde koreanskt direkt från Jennie Walldens fina kokbok. Så gott! Och jag sprang en lång runda, ensam. Sheila brukar hänga på men efter 1 km fick jag springa tillbaka med henne, hon tvärvägrade...

Idag blir det sommarfest hos familjen Noréns i deras trädgård, invigning av ny pool bland annat.50 pers varav hälften barn så det blir nog inte så lugnt...det ska bli kul! Fast den stora händelsen idag börjar kl 15 på svt. Kungabröllop! Det är tyvärr bara jag i familjen som är intresserad. Men jag ska sitta klistrad, har ställt klockan och kylt bubblet. Tihi.

Undrar just om Madde inte hellre hade gift sig i hemlighet någonstans långt ifrån Sverige. Men hon hade nog inget val, mamma och pappa bestämmer. Pappa är ju kung. Tyvärr tror jag att vårt kära mediagäng har skrämt bort vår prinsessa. Med all rätt. När hennes tidigare förhållande tog slut gick dom för långt. Jag har själv råkat illa ut med hjälp av media och ett tv-klipp som får mig att framstå som någon jag inte är och något jag intevstår för. Detta korta klipp kommer förfölja mig för alltid tyvärr. Jag anmälde men uppenbarligen har vi inget att säga till om när det gäller media. Men det är en annan historia som jag kanske berättar om en annan gång. Idag ska jag glädjas med vår vackra prinsessa. Jag tycker vi ska vara stolta över vårt fina varumärke, vårt kungahus och vad dom gör för oss. Visst har det hänt mindre bra saker men i stort tycker jag att dom gör ett fint jobb.

Ett annat svenskt varumärke som gör ett fint jobb för Sverige, fullt av humor, är Kalles Kaviar. En klassiker. 1850 kom den första produkten. Genom åren har vi sett randiga, prickiga, det finns till och med Kalles randiga med ägg...på Kalles.se finns hela deras historia. Där finns också en serie filmer med Kalles i olika länder. Just nu pågår en kul kampanj, jag tog ett par bilder från Sydsvenskan igår och idag. Kan tänka mig att Kalles marknadsgäng och byråer har kul på jobbet när dom jobbar med Kalle. För att inte prata om produktutvecklingsgänget. Mycket humor. Kolla bilden som någon tagit till deras tävling på Facebook :-)

I dagens sydsvenskan kan man läsa om mig och mitt nya jobb. Min nya kollega Peter och vår yngsta kontorschef Emma är också med. Jag är så glad och stolt över mitt nya jobb! Jag har fått en bra chef, härliga kollegor och ett superspännande jobb i en för mig ny värld. Kan inte önska mig mer just nu. Tiden skulle nog inte räcka till för mer heller. Jag har mycket att lära, läsa in mig på och fundera över. 

Ha en fortsatt bra helg! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar