måndag 8 juli 2013

Det som sker just nu - livet

Jag vet att det är roligast om bloggen man följer uppdateras ofta...men jag har verkligen tappat tempo här. Det kan bero på ett händelserikt år, nytt jobb och mycket party och träning. Åh, vilken balans hon har i sitt liv tänker ni säkert nu...som hinner med allt det. Det är ju just det som är problemet, jag hinner inte. Jag vill hinna läsa, slappa, sätta mig in i saker som jag vill men som kräver lite tid, jag orkar/hinner inte fixa i mitt hem som jag älskar osv. Jag lagar aldrig mat, bakar inga goda bröd.

Frågan är bara hur man egentligen ser det, för jag hinner ju en massa annat. Det är bara det att jag vill ha det lugnt och harmoniskt, gå till jobbet måndag morgon pigg och utvilad. Läsa mina böcker. Gå upp en timme tidigare för en på med min hund som jag älskar. Ligga i hängmattan och läsa i timmar på helgerna...träna både lördag och söndag morgon, umgås mycket med mina ungdomar. Sova.

I vilket fall så har vi kommit hem från härliga dagar i Frankrike och jobbat en vecka, haft två fester, en tjejkväll, mysigaste lunchen med familjen på Stranhuset i Sibbarp (rekommenderas!) och varit på en jättefin konfirmationsfest. Läst säkert 10 sidor i boken och solat ett par timmar och tränat ett par pass och avbokat desto fler. I morgon kommer övernattningsgäster som stannar till på fredag då det kommer nya gäster som stannar till måndag och mitt i det ska jag en sväng och mingla i Båstad och träna tre inbokade pass plus en pw imorgon bitti 6.30.

Jag älskar mitt liv, min familj, mina vänner, mitt jobb och min träning - jag har det jättebra! Lite PMS kanske, lite svårt att säga nej och prioritera, inse mina begränsningar men jag har ett fantastiskt liv. Jag vill ju inte missa något. Egentligen är det inte okej att gnälla. 

Om ni missade Leo Razzak sommarprata till sin lillasyster idag så måste ni lyssna på podcasten. Han är född 1987, en väl anlitad föreläsare med en uppväxt som, milt utryckt, har varit tuff. Han pratar till sin lillasyster som är sju år och han är trots all skit så full av styrka och energi. Det hjälper inte att klaga, kavla upp ärmarna och ge dig in i matchen! 

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar