söndag 22 september 2013

Träning och vila

En lugn helg utan några måsten eller tider att passa. Träningsförbud. Min kropp behövde två dagars vila och det fick den. Jag älskar att träna, älskar variation och utmaning men jag har tränat väldigt mycket dom senaste åren och särskilt det senaste året. Egentligen skulle jag behöva en vecka eller två i viloläge, men jag mår ju så bra i skälen av min träning. 

Jag har kommit igång med Bikram yogan, varje fredag 95 minuter i 40 graders värme gör mig sååå gott. Oftast har jag ont i kroppen av cirkel, spinning och boxning, är stressad och snurrig i huvudet av en händelserik vecka och att då bara gå in i mig själv innan fredagskvällen börjar är grymt! Att riktigt svettas ut allt och tänja och sträcka och andas.

Hursomhelst så har vi fixat i trädgården, tagit ner uteduschen och hängmattan, rensat ogräs, klippt rosor och tagit ett bubbelbad. Varit i stan och fikat på Pappas Flickor, vi satt ute och bara njöt av senhösten. Kristian lagade en jättegod räkrätt, flamberade i chili, cognac och vitlök, mmm sååå gott!  Idag var jag med Sanna, Henrik och fina systerdotter Magda på hundtävling. Tyvärr ville inte Sheila som Sanna men det blev ett par mysiga timmar tillsammans.  

Ny vecka i morgon, startar med pw med Sheila, en skön start innan allt kör igång. Imorgon blir det mycket att skriva och en del möten, tisdag också, Växjö och fokus på vårt samhällsengagemang på onsdag, byrå fest torsdag och nätverksfrukost på fredag...jag tycker det är fredag hela tiden. Träningen bjuder på spinning, cirkelträning, tabata och yoga tillsammans med fyra pw med Sheila eftersom att Sanna jobbar. Hoppas det blir fina höstmornar i veckan.

Ha en bra vecka!
(Tyvärr har jag varit dålig på att fotografera i helgen men här kommer det jag tog ialla fall)






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar