torsdag 19 juli 2012

IKEA lanserar starköl utomlands

Idag myser vi med te, jordgubbar och våra böcker. Lite backgammon emellanåt också såklart. Vi spelar på Kristians Samsung platta, faktiskt så funkar det. Jag kände ett visst motstånd att inte spela "på riktigt", men det funkar. Väldigt enkelt och smidigt. Utanför vårt panoramafönster mot havet öser regnet ner, faktum är att det är ganska mysigt. Nu har jag dessutom sett att det verkar komma fint väder till helgen, då känns det okej att det regnar. Ikväll ska vi på middag till Marie och Jonas som har sommarställe här i Torekov. Läste precis om IKEA som nu lanserar sin nästa produkt i sina maTbutiker världen över, sk "Swedish Food Markets". Jag som verkligen gillar IKEA som varumärke och koncept måste säga att deras matbutiker är ett kanonkoncept. Jag kan tänka mig att många utlandssvenskar gärna köper knäckebröd, lingonsylt och gravad lax i butikerna. Nu kommer IKEA's egna öl, en starköl i två varianter. Det är tyvärr bara vi i Sverige som inte kommer kunna köpa den...så nu får vi be våra utlandsvänner köpa med IKEA produkter hem till oss...Läs mer om detta på resumé.se. Där kan ni också läsa att Ranelid inte gav Allsång på Skansen något lyft, att Kronprinsessans födelsedagsfest drog 1,5 miljoner tittare och att Sibas nästa Fabians värld-reklamfilm börjar rulla på måndag. Ha en härlig dag! Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar