söndag 1 juli 2012

#fromliberowithlove

Underbar helg och underbart väder! Det är en bra kombo...just nu springer tiden alldeles för fort, sommaren är här men har ändå inte riktigt börjat. Fast nu känns det plötsligt som att den är här. Semester om en vecka, ska bli så härligt! Ledighet är verkligen vad jag behöver just nu. Måste hitta lite ny inspiration! Jag har inte ens inspiration att skriva...då är det verkligen time!

Till skillnad mot förra semestern i julas när vi reste runt i Kambodja ska vi hålla oss hemma den här semestern. En vecka bor vi i Torekov, förhoppningsvis blir det några dagar på Österlen och nu när vi inte längre har barn som ska aktiveras är planen att läsa en massa böcker! Jag ska träna och springa en del också.

Igår var vi på Österlen hos min släkt. Min mamma har fem syskon som tillsammans har 15 barn (kusinerna) som tillsammans har en massa barn. Vi bor utspridda, Tyskland, London, Skåne, Uppsala, Umeå, Simrishamn, Växjö och Stockholm...Igår var vi 30 av alla dessa som träffades och umgicks en hel dag. Tyvärr var inte Christopher och Sanna med, dom har fullt upp på sina håll. Det händer något när ens barn blir vuxna. Dom börjar dra sig ut på egna äventyr och så ska det såklart också vara men det är tufft för en mamma att vänja sig vid. Särskilt när det händer ungefär samtidigt.

En bra reklam just nu är Up & Go tv reklam, hur söta är inte dom små barnen och deras minspel?! Klockren! Det är en hel serie med helt ljuvliga filmer! Grattis Libero! Sök på Libero på YouTube så hittar ni fler. Vad tycker ni? Jag stötte nämligen på en annan bloggare som tycker denna reklamen är hemsk. Han pratar om En sexuell utstrålning från små barn, att barnen ska vara lyckliga i sin familj och inte söka externa partners och dessutom inte vara uppe sent på kvällen...han upplever att man uppviglar ”samhället” till en acceptans för ung kärlek. Spännande hur olika vi reagerar på saker...

Ha en bra vecka!
(Jag hoppas snart hitta ett sätt att lägga upp bilder via min iPad, då blir det nog både fler inlägg och roligare med bild och text. Blogger vill inte alls samarbeta med min iPad...ska byta plattform så vi slipper fula inlägg och utan bilder, återkommer!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar