måndag 2 juli 2012

Midsommartraditionen i bild

Som sagt så tycker jag inte att Blogger funkar för mig längre, jag blir väldigt begränsad när jag använder min iPad vilket jag oftast gör eller åtminstone vill göra. Jag vill kunna redigera men framförallt länka och lägga in bilder vilket är omöjligt i min iPad. Jag ska forska lite på detta när jag har semester. Eller så är det någon som redan vet vilken den bästa bloggplattformen för en iPad användare är? 


Nu sitter jag ialla fall vid min Mac så här kommer lite bilder från vårt härliga traditionella Midsommarfirande i Höllviken. I år var det 20 året för dom flesta, för mig var det år 10...i år var nog första året som det serverades alkohol vid "barn" bordet.
 Halva dagen ösregnade det, men vem
bryr sig när det finns tält?
 I år var vi 50 pers, Kristian och Sussi
fixade stången medan vi andra
fixade ägg, jordgubba, potatis...som
traditionen säger är det Christer Ekelund
som gjort alla fem-sex sorters sill!
 Glädjande är att flera av våra
ungdomar fortsätter att komma,
åtminstone till lunchen!
En sjöman älskar havets våg!
 Låååång sillunch
 Camilla skålar i solen som visade sig från
sin bästa sida på seneftermiddagen
Traditionell tipsrunda ner till stranden där
Kenneth och Lottas Flygarbar är öppen,
drinkarna är gratis;-)



Efter timmar på stranden med
drinkar, solande, beach volley
och bad i havet går vi
tillbaka till stugan för grill,
jordgubbstårta och dans!

Midsommar är över och nu är det juli och snart semester! Ska bli toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar