onsdag 13 februari 2013

Kärlek - en känsla


"Kärlek är en känsla som präglas av en stark ömhet och tillgivenhet." Wikipedia

Kärlek <3 så här när Alla Hjärtans dag närmar sig...ytterligare en påhittad dag som vi glatt firar för att skapa lite glädje i mörkret. Jag tycker faktiskt om alla dom här små dagarna vi firar, Kanelbullens dag, Fettisdagen, Våffeldagen, Mor och Far osv. Halloween är nog den enda jag inte är helt övertygad om, den känns lite för amerikansk och meningslös. Jag är också en sån som älskar julen och Midsommarafton men Nyårsafton är inte lika viktig. Märkligt egentligen...

Sen kan man ju fundera lite över alla som försöker göra pengar på alla dessa dagar, hur långt man går ibland. Förrförra året skrev jag om några kampanjer till  Valentine´s day 2011. En av dom var Baby Björn som uppmanade alla att ligga och om dom dessutom födde barn nio månader senare skulle dom få ett startkit...undrar hur många som nappade på den? 

Vi ska gå ut och äta med våra vänner och se en bio, helt lagom en sån kväll. 

Idag ska jag kolla golv och kök till mitt inredningsprojekt som jag jobbar med i vår, så himla kul är det! Jag får träffa härliga människor och se många fina saker men jag går också runt med ett hemskt velande hela tiden...golv är en sån sak, hur svårt är det inte att bestämma golv som ska ligga för alltid? I nästan 700 kvm och dit över 40 pers ska gå ett par hundra dagar varje år! Valen har varierat mellan textil+parkett till gummiploppgolvet till textil igen + svartbetsad parkett...köket är mycket lättare, vitt och enkelt. Ja, jag hade ju helst velat ha Jonas Lindvalls K2...


Jonas Lindvall design
Kurage design

Sveriges snyggaste kontor
Inspiration från nätet (lånebild)


Puss och kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar