tisdag 5 februari 2013

Post-it, how could I live without you?

En del dagar hinner jag inte med eller så känner jag mig inte så inspirerad att skriva. Sen senast har jag varit på en av världens största internationella leksaksmässor som går av stapeln i Nürnberg, Tyskland. Det sliter att gå upp 04.30 och flyga via Berlin till Nürnberg för att sen efter sex timmar på mässa flyga hela vägen hem och vara hemma vid midnatt...jobb hela fredagen och sen upp och åka till Helsingborg med 10 tjejer....överraskningsresa för Cissy som fyller 40 år på lördag!

Jag vill inte låta gnällig, för det är jag inte! Vi hade en superkul lördag som började med ett danspass på Ann Wilson studio, långlunch på Piazza (kan varmt rekommendera), drinkkurs (Cissy fick mixa och fixa) på hotel Helsing, middag på Bara Vara och sen klubba på hotel Helsing. Däremellan blev det många bubbel-pauser. Väl hemma på söndag eftermiddag blev det soffhäng resten av dagen.

Apropå varumärken, som jag älskar. Jag älskar att se vad dom gör, hur man utvecklar och kommunicerar både mindre och större varumärken. Jag satt själv med i en varumärkesgrupp på mitt tidigare jobb på Sony Ericsson och nu på mitt jobb på BRIO. Ett historiskt premium varumärke med en lång historia och fantastiska produkter för barn mellan 0-6 år. Idag har jag haft förmånen att sitta en hel dag med en grupp kollegor och en stor varumärkesbyrå i en workshop och verkligen analysera vårt varumärke. Spännande! Dessutom älskar jag att jobba med post-it, en så enkel produkt som manar till kreativitet och ett verktyg jag som projektledare inte kan leva utan! Vi gjorde hela dagens workshop med olikfärgade Post-it lappar! En kort pdf presentation och sen post-it och små, runda miniklisterlappar. Eftermiddagsfikan var bland annat popcorn. Alltså en kreativ dag på alla sätt!

Post-it kom till världen 1980 och har utvecklats på en massa sätt sen dess. Kolla deras hemsida, post-it.com, där finns en rad olika varianter. Det finns ju även digitala Post-it idag. Fast jag gillar dom i papper. Ni skulle se mitt skrivbord, jag använder dessa små lappar istället för To do listor. Varje gång jag gjort en "To do" slänger jag en lapp, känns väldigt effektivt. tyvärr har vi bara dom vanliga "mesgula" på jobbet, måste nog försöka påverka färgvalet lite...Det finns en Post-it sida på Facebook också, nästan en miljon fans. Vad är det då som gör att dom har så många fans? Vissa grupper har miljoner fans och andra "bara" en eller några tusen, förklaring? Jag vill förstå detta fenomen.

Här kommer lite bilder från den senaste veckans äventyr. Blogger appen tillåter inte att organisera bilderna, dom kommer helt enkelt efter texten i en enda rad...titta noga på "rosorna" <3

Ha en fortsatt bra vecka!



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar