söndag 12 maj 2013

Trädgård i vitt, svart, grönt, rött och rosa

Näst efter lördagar är söndagarna bäst tycker jag. Jag börjar nästan alltid söndagen med en timmes pw med Sheila, så skönt. Idag i bara linne. Sen åt vi frukost i vår nya frukost-lounge-hörna på baksidan. Där är vi helt ensamna, ingen insyn.

Efter frukost stack vi till Vellinge Plantskola. Vi gjorde en rabatt förra året som inte alls känns bra. Vi har gjort en rabatt med bara japanskt gräs och två med röda och rosa rosor. Den fjärde rabatten gjorde vi med lite allt möjligt i. Det är inte alls jag, jag vill att den ska vara enhetlig eller med få sorter i större grupper och gärna i en färgskala. Med hjälp av en duktig tjej köpte vi en massa nytt och åkte hem och gjorde om...nu ska buskarna växa till en meters höjd, just nu är dom 20 cm höga...sen planterade vi krukorna som var kvar. 25 krukor i olika storlekar tar sin tid...nu känns det så himla bra och fint. Tänk om vi hade haft ett klimat så att alla fina kuddar kunde vara ute alltid! 

Här kommer lite smakprov! Fina blommor även från Nydahls i Skanör där jag och Mia var igår. Nydahls är en helt ljuvlig butik hemma hos Lise Nydahl med massor av fint för ute och innemiljö, kläder och smycken. Inspiration! 

Färgerna i vår trädgård är mycket vitt, svart, grönt såklart, rosa och rött. I den nya rabatten blir det mycket rosa. Ett fint inslag i den i övrigt sten-trä miljön tycker jag. Vi älskar verkligen vårt hus! 

Bilderna får berätta resten. 















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar