fredag 17 maj 2013

Från Tillväxtdagarna till Eurovision Song Contest

Oj vilken vecka det blev. En intensiv vecka som avslutades med ett pass Bikram yoga. Sååååå jobbigt men sååååå härligt efteråt. Det rensar verkligen både huvud, kropp och hud. Älskar min fredagsvana.

I måndags var jag som sagt i BRIOs nya lokaler som jag har inrett tillsammans med arkitekt och byggare. Allt från kakel, klinker, golv, färger, kök, belysning, kuddar, stolar, bord, platsbyggd förvaring, mattor och detaljer - allt med det fina BRIO varumärket i tankarna. En tight budget har gjort att en del saker har fått vänta men mycket är på plats. Ja, en del håller på att komma på plats just nu. Sen blir det bilder. Jag är så stolt och har haft så mycket kul! Känns ju lite konstigt att det slutade med att jag inte flyttade in...

Efter BRIO i måndags åkte jag ju till Linköping och Tillväxtdagarna, ett arrangemang av Swedbank och Sparbankerna. Två dagar i höga klackar med mängder av spännande samtal och kända personer från både näringsliv och politiken. Samtal om ekonomi, arbetslöshet, infrastruktur, utanförskap, kultur och företagande. Ministrar, författare, ikea, spendrups, eon, postkodlotteriet, media, fackföreningar, oppositionspolitiker. Moderatorer från vd för svenska filminstitutet till Swedbankare chefekonom till vd för arbetsförmedlingen kronofogden med flera flera. 

Hemma igen blev det Eurovision song contest på Arenan. Så kul att se inte minst en osminkad Petra Mede och duktiga Darin och Agnes. Vilket arrangemang, organisation och logistik. Imponerande! 

Förutom allt detta har jag ju också jobbat...på världens roligaste jobb, eller åtminstone som vår nationella kommunikationschef sa; "södra Sveriges roligaste marknads- och kommunikationsjobb".

Nu sängen, dagen börjar med tuff träning i nästan två timmar...











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar