tisdag 7 maj 2013

Mord.net

Plötsligt blev det vår och nästan sommar. Så skönt. Vi börjar få så fint i trädgården, tre superfina rum där vi kan mysa och umgås, beroende på var sol och vinden styr oss. Det är så lugnt och avkopplande på vår åker i Hököpinge. Idag jobbade jag hemma så istället för resan till jobbet blev det en lång pw i solskenet, en hel timme. Härlig lunch hos Veronica och sen mer jobb. 

Just nu händer det väldigt mycket, inte en dag i slöhet med bok. Jag började på en bok, Vredens tid av Stefan Tegenfalk, för ett tag sen men jag kommer inte riktigt igenom den. Det är en trilogi som Kristian streckläste. Den började bra men nu är det bara en massa malande. Jag vill ha en riktig streckläsare som jag gillar. Inte kom jag igenom Femtio nyanser av honom heller, blev så uttråkad efter 100 sidor...boktips mottages tacksamt.

Kanske lyckas jag slappa lite mer om jag får en riktig streckläsare i min hand! Idag fick jag en av Veronica, ska börja på den nu tänkte jag. Mord.net. 

Som sagt jag rusar fram just nu. I onsdags hann jag knappt andas, jobb till 14.30, hemma 15.05, dammsuga-redigera en rapport per tel med chef-ut med hund-byta om-träna 17.00-middagsgäst-isäng00.30...imorgon lördag ringer klockan 05.50 för klipp & sling 07.00 (fantastiska Helen som öppnar salongen för att jag plötsligt i onsdags kväll kommer på att håret behöver fixas NU), sen blir det frukost hos Camilla och sen utflykt med Mia och sen lugn myskväll med Kristian.söndag vilodag.

Igår samlades vi hela familjen på Österlen, så mysigt men tiden går alldeles för fort där också. Pappa och Ulla va nere från Stockholm och bjöd på lunch på börsars gästis och fika i sommarhuset. Jag och min familj och min syster och hennes och plötsligt är vi 11 pers (Henrik va inte med). Härligt! Älskar Österlen, stugan och den fantastiska naturen vid brösarps backar <3

Som sagt, nu bok! God natt! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar