måndag 9 april 2012

Bloggvärlden, en stor stor värld...

(bild lånad på Google bilder)
Jag tycker det är så härligt med alla bloggar, själv tillbringar jag mycket tid med att läsa bloggar...en del bättre och en del sämre...en del privata, en del med tydliga teman och en del  genom just tidningar...det är som att läsa en krönika. Men det är också ett sätt att komma in i någons liv, intressen och åsikter. 


172 000 besökare hade tidningen Mama härom veckan. Trots att jag inte själv är småbarnsmamma så vet jag att bloggarna på tidningen Mama´s sajt är extremt populära och tongivande. 


Carola som ju nu ska adoptera en liten flicka från Sydafrika är den senaste i raden. Carola hörde själv av sig och ville bli en av deras bloggare. I en artikel på Dagens Media kommenterar tidningen Mama´s webbchef det senaste tillskottet av bloggare "Vi tar det som ett kvitto på att vi lyckats knyta kända personer till våra varumärken och skapat en attraktiv plats för dom att synas på".


Går man in på sajten ser man att raden av bloggare är lång med namn som Linda Lampenius, Laila Bagge, Anita Schulman, Carola och flera andra mer eller mindre kända ansikten. Att vara bloggare på en tidning är ju en win win situation för både tidningen och den som bloggar, ju hetare namn desto fler läsare. 


Fast det är nog inte många som slår Kissie som för ett år sedan låg etta på bloggtoppen med över en miljon läsare per vecka...


Min favoritblogg har nog inte över en miljon läsare men är en av dom härligaste bloggar jag vet, det är min fina systerdotter som bloggar. Hon är snart 13 år och har skrivit varje dag i säkert två år! Jag älskar att följa Magdalenas vardag, en helt vanlig tjej, diabetiker och glutenintolerant, en härlig lillebror, massor med vänner och full aktivitet i livet. 
Sanna och Magdalena, söta kusiner<3


Ha en härlig vecka!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar