torsdag 5 april 2012

Var tog tiden vägen?


Ibland bara går tiden och man hinner inte med riktigt. Träning och bloggen är tyvärr det som då blir bortprioriterat här hos mig...som tur är så är det inte längre än en vecka tio dagar det handlar om när det händer.

Den här gången fick Sanna en uppkörning så plötsligt tillbringade vi så mycket tid vi kunde i bilen vilket ju var bra för körkortet klarade hon galant! Ovanpå det så hade vi ett par fullspäckade helger med middagar både hemma och borta och dessutom en resa till Tyskland fullspäckad med jobb...

Vi har också tagit beslutet att säga hej då till en av våra små hundar. Sammy, 12 år, vår älskade Cockerkille. Ett tungt och svårt beslut och oerhört jobbigt att genomföra. Han har bott hos oss i ett och ett halvt år efter att hans husse gick bort. Mina barn har levt med honom sen han var liten valp så det var hårt för dom att behöva säga hej då. Sanna och Sammy har varit väldigt aktiva under flera år, flera hundläger, Malmö Hundungdomträningar, utställningar, Agility, Freestyle, många fina minnen. Sedan Sammy kom till oss har han gärna varit nära mig,  han satt helst intill mig när jag var hemma, följde mig vart jag gick i huset och vägrade gå och lägga sig på kvällen före jag gick och la mig. Jag vet inte hur många timmar vi har tillbringat ute på promenad han och jag. Tyvärr blev han gammal och stressad och stirrig, kom inte till ro, gick runt runt och fram och tillbaka i huset, kissade inne, skakade på sig gång på gång och gnällde mer och mer. Han mådde inte bra. Saknaden är stor, goa, fina Sammy <3
Den sista bilden av Sammy tog vi i söndags
när Cocos var på besök. Sammy ligger närmst i bilden

Nu ska vi fira Påsk, i morgon åker vi till Åhus och Yngsjö till goda vänner. Härligt!

Så här till Påsk kan man ju kolla in Kalles Kaviar-app:-)


Glad Påsk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar