torsdag 12 april 2012

Vilken kändis springer du med idag? #Stadium



Jag kan inte förklara varför jag automatiskt går in på Stadium och aldrig Intersport om jag ska köpa nya träningskläder eller skidprylar. Ofta ligger dessa två i närheten av varandra, Mobilia, Nova, Södergatan...ändå är det alltid Stadium jag går in på. Det finns säkert dom som gör precis tvärt om. Det är detta som jag triggas av, varför väljer man automatiskt vissa varumärken, vad har dom gjort för att få mig att göra så? 


Jag tycker att Stadium känns fräschare, snyggare, coolare, har bättre utbud (tror jag eftersom jag aldrig går in på Intersport). Jag helt enkelt gillar Stadium. Jag har till och med bemödat mig att delta i deras lojalitetsprogram, jag som vägrar både IKEA kort och HM kort...dom har verkligen lyckats med sin kommunikation, ialla fall om jag är målgruppen:-)


När jag nu läser om Stadium´s vårkampanj blir jag glad. Kampanjen har deras inhouse byrå "Stadium communications" tagit fram. Det gillar jag, att dom har sin egen byrå, inte som många andra en rad byråer att hålla reda på och som väldigt enkelt kan resultera i en väldigt spretig kommunikation och uttryck. Kampanjen är kopplad till Spotify och Facebook, men också kampanjsajt, traditionell media och deras butiker såklart. 


Kampanjen heter "Run with" och vänder sig till oss som springer. Den sätter igång idag och det handlar om att "Run with" någon av ett gäng olika kändisar med deras Spotifylistor. På Facebook kan man vara med och tävla genom att ladda upp sin egen löplista.


Passar perfekt med lite ny musik till vårens löprundor:-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar