söndag 22 april 2012

En vårkonsert tillägnad Henrik "Superman" Ekelund



Nu är det mycket...mycket på jobbet och mycket hemma. Kul saker men tiden rusar alldeles för snabbt.


Funderar en hel del på Sannas student just nu. Det är en hel del att fixa. Jag minns förra året, superstressat blev det med trädgården och mitt nya jobb och allt som gjorde att studentfixet blev extremt tufft. I år ska jag ta ledigt tre dagar tänkte jag. 


Den här helgen kom Kristian hem efter 10 dagar i Nordkorea...det verkar ha varit en spännande men tröttsam resa. Kanske inte mitt resmål men säkert mycket intressant. I morgon åker han iväg igen några dagar med jobbet. Förutom mitt jobb kommer veckan bestå av fix inför Sannas konsert till förmån för Stiftelsen Henrik "Superman" Ekelund som är på torsdag. Tjejerna har verkligen jobbat med den här konserten. Du ska väl gå?


Det kommer bli en härlig kväll i kärlekens och hoppets tecken. Eleverna på Heleneholm är oerhört duktiga, det kommer blandas sång och dans men vi kommer också få träffa Henrik´s mamma och pappa, stiftelsen kommer berätta om sitt arbete och en av dom drabbade familjerna kommer berätta vad det har betytt att någon bryr sig om. Vi har följt våra kära vänner familjen Ekelund både när Henrik var sjuk, blev frisk och sen sjuk igen. Vi har varit med och stöttat när Henrik lämnade sin familj och nu har vi förmånen att få göra något för stiftelsen och andra familjer som behöver stöttning i sin vardag med ett sjukt barn. Genom att gå in på Kulturcentralens hemsida och söka efter "En vårkonsert tillängnad Henrik "Superman" Ekelund" och köpa dina biljetter är du också med och stöttar och hjälper. 


Apropå att hjälpa. Jag önskar att jag genom mitt jobb kommer att få möjligheten att göra något som "hjälper". Jag har ju tidigare skrivit om Red Project som är en form av samarbete som ligger mig varmt om hjärtat, nu har H&M också tagit fram en kampanj, Fashion Against AIDS. "Ta en kyssbild och stöd kampen mot aids i årets Fashion Agains Aids-kampanj från H&M. För varje bild som laddas upp på H&M´s kampanjsajt donerar dom en dollar till arbetet för att förhindra spridningen av hiv/aids. En ganska söt sida med många kyssar;-)


Härligt med kärlek! (bild lånad från Resumé´s hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar