måndag 15 april 2013

Ny på jobbet...

En vecka sen jag började mitt nya jobb på Swedbank. Det är superkul och supertufft att börja nytt jobb. Ingen vet vad man går för, man känner ingen, man hittar ingenstans, man vet inte riktigt vad som förväntas och hur man borde leverera. Dagarna rusar iväg och jag trivs! Men det ska bli skönt när jag inte är lika ny längre...

Idag har jag varit på Fem i tre med Sydsvenskan och lyssnat på Elisabeth Tarras-Wahlberg och Tove Lifvendahl prata om filantropi och välgörenhet. Ett trevligt arrangemang med en riktigt duktig kille från Sydsvenskan som intervjuade på scen. 

Veckan som gått har jag också hunnit med en massa annat, tränat, Bikramyoga, städat kylen och badrumsskåpet:-), köpt lite nya kläder hos MeMagou i Vellinge och Filippa K som ligger onödigt nära mitt kontor... (tycker ändå inte att jag har något att ta på mig...) och köpt mig ett par vitguldörhängen från Guldmakeriet.


Mitt andra projekt som jag har projektlett sedan i höstas börjar gå mot sitt slut. Att inreda 700 kvm oinredd vind har varit helt fantastiskt roligt. Jag haft härliga människor till min hjälp, arkitekt, möbelleverantörer, elektriker, fastighetsbolaget, skyltleverantör, tygleverantör och några fantastiska kollegor som funnits med som bollplank. Valen och diskussionerna har varit många...allt från kakelval till toaletterna till köksluckar för att inte prata om golv, väggfärger, belysning, möbler, stolar...En stor utmaning har varit att hålla min budget, man vill ju så mycket. Prognosen ser ganska bra ut...




Det kommer att bli stans finaste kontor, kanske Sveriges finaste kontor 2013! Och jag har varit projektledare! Nu hoppas jag bara att allt blir fint när det kommer på plats för jag har verkligen jobbat med detta! Ett kontor som harmonierar med varumärket, som funkar till personalen, som funkar utifrån förutsättningarna med snedtak, väldigt få fönster och tusen önskemål från kollegor och chefer. Kanske är detta mitt framtida yrke?!

Hoppas ni får en trevlig vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar