söndag 28 april 2013

Söndagstankar

Det där med att tänka "en dag i taget" tycker jag är ett bra sätt, när det funkar. Fokusera på dagen idag och inte göra som jag ofta gör eller försiktigt kan säga, gjorde. Så istället för att fundera på veckan som kommer och glömma bort att njuta av söndagen så har jag faktiskt njutit av denna söndag och dessutom gjort en massa saker. Solat, slappat, rensat lite ogräs, tvättat bilen och shoppat på Spirit.

Min favoritspirit ligger på Mobilia i Malmö. Det är en stor, fin och enkelatthittai butik med jättetrevlig personal. Idag hade dom dessutom 25% på allt utom Hunkydory. Det blev såklart både Hunkydory, Acne och Filippa K. Bara toppar, fattar inte varför jag har så svårt att hitta byxor. Mina favoritbyxor kommer från Whyred, ska nog gå dit och kolla om dom har fler snygga byxor. Bättre att köra ett lyckat koncept än att leta nya...eller försöka vara någon man inte är. Idag provade jag ett par grå kostymbyxor...DET är inte jag! Men eftersom jag vid säsongsbyte gärna försöker byta stil så va väl detta ännu ett försök. Som jag tack och lov lyckades styra bort. Trots att dom satt snyggt;-)

Vår trädgård är ganska annorlunda, 1000 kvm helt utan gräsmatta. Den är stor och det tar tid att "möblera". Första två-tre åren var det dom stora dragen som gällde, trädäcket på plats, stenläggningar, förråd, mur, plank och belysning. Sen kom rabatter som jag hoppas ska bli härligt blommande nån gång...men hur funkar dom där torra gräsen som man har klippt ner till små trista torra...vill ju att dom ska vaja i vinden vackert gröna NU!

Förra året och i år har vi börjat titta närmre på rummen i trädgården, bubbelpoolen med uppbyggt trädäck, tre vardagsrum i olika väderstreck, matplatsen som är ett riktigt blåshål och nu en liten hörna där nästa tillskott ska bli en utedusch.

Nästa helg blir det blommor till alla tomma krukor, några nya krukor och någon (eller kanske två) Buddha. Det blir nog ett lördagsbesök hos Nydahls i Skanör och kanske Löddeköpinge Plantskola! Så himla kul med inredning, inredningsprojektet jag har gjort för BRIO har varit fantastiskt kul och spännande. Nu får vi bara hoppas att det blir bra! Första steget blir i morgon, återkommer med bilder.

En härlig inredningsblogg jag gärna tipsar om är myscandinavianhome.blogspot.com. Det är en föd kollega till mig från Sony Ericsson som skriver den. Själv är hon från London men är gift och har barn med en svensk kille, lever och bor i Malmö och bloggar om våra fina hem här i scandinavien. Hos henne lånade jag bilderna på stolarna jag gärna vill ha till vårt matbord. Dom vita funkar nog bäst men den gula är bara helt underbar.

Imorgon är det ny vecka, tandläkaren, leverans av mitt inredningsprojekt (håll tummarna!) valborgsfest, träning och massor med jobb! Älskar mitt nya jobb:-)

Ha en härlig vecka! En dag i taget...





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar