måndag 19 augusti 2013

Långsökt Nike?

Ett varumärke som jag tycker toppar det mesta är Nike. Jag har skrivit om dom innan och gillar hur dom kommunicerar med suveräna kampanjer, deras Facebook kommunikation är lysande. Inför Midnattsloppet i stockholm (ja, varför inte i Malmö förresten) har dom nu tagit fram en orange van full med skor som vi konsumenter ska kunna testa, en interaktiv skärm på ena sidan ska också locka. Bakgrunden är att en av Nikes grundare Bill Bowerman sålde löparskor från sin baklucka en gång i tiden. Detta är en hyllning till Nikes arv säger den svenska marknadschefen Victoria Rizvi till Dagens Media idag.

Jag gillar tanken med bil i detta sammanhanget på ett löparevent med mycket folk. Lite som Red Bulls bilar eller dom små kaffebilarna som man ser på lite olika event. Kaffebilarna tycker jag är så fina, glimrande idé! Men min fundering när det gäller Nike bilen är om vi konsumenter kopplar den orange vanen till Bill Bowerman och Nikes historia?

(Bilderna är lånade från Dagens Media och Google images)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar