torsdag 8 augusti 2013

Sommar och semester

Sol, varmt och semester! En härlig tid, jag hinner nästan inte med. Andra semesterveckan den här omgången, det går så snabbt. En härlig vecka i Kroatien på ett riktigt lyxigt hotell på fina ön Lopud. Den här veckan mest fikar, pysslar, tränar jag och så bara har vi det skönt. I nästa vecka åker vi med nästan alla våra barn till Bornholm! Det ska bli så kul att få umgås tillsammans. Båda barnen och Sannas pojkvän Henrik följer med. Christophers flickvän måste jobba:-( 

Har ni sett kritiken Lindex fick för sitt barnskärp, design måttband. Kritik som jag har full förståelse för. Däremot måste jag ge Lindex kred för deras sätt att hantera kritiken, snyggt tycker jag. Både när det gäller att gå ut och ge kritik och ta kritik så är sociala medier fantastiskt. Rätt hanterat dvs. Både igår och idag har Lindex gått ut och förklarat men också ödmjukt tackat och bemött dialogen. Skärpet är borta från butikerna. Ett bra exempel på att vi konsumenter har makt i sociala medier. 

I motsats till detta såg jag en film om nätmobbing bland ungdomar häromkvällen. I motsats till det positiva sociala medier kan ge kan det användas till forum för mobbing där fega mobbare med skärmen som skydd ger sig på andra. Man kan skapa falska identiteter, som i detta fallet, och sen förstöra fullständigt för andra. Ja, det finns dom som gör det med sin rätta identitet också. Även i vuxenvärlden mobbas det på nätet genom att man på olika sätt skriver ner andra människor eller företag. Det som skvaller/kvällspress hållit på med i evigheter och som dom flesta av oss ser ned på men ändå läser...

Positiv och negativ utveckling kan man säga.

Här kommer en blandad bildkavalkad från sommaren so far. 






















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar