söndag 6 november 2011

En helt vanlig helg i november

Mitt i går kväll när jag var på tjejmiddag så uppdaterade en av mina vänner på Facebook att hon hade blivit fru och gift sig! Bara så där en lördag i november...så himla mysigt! Vi pratade i telefon bara ett par dagar tidigare och då nämnde hon såklart ingenting;-) Jag är jätteglad för er skull, Herr och Fru Verick! Grattis!


Igår var det överraskningstjejmys för Carina som hade fyllt 50 sådär i smyg...trodde hon;-) Ibland jobbar Carina hos Cina på Malmö Arena och det var det hon trodde hon skulle göra igår också. Gissa om hon blev förvånad när 8 brudar stod och smällde champagnekorkar och sjöng för henne istället! Sen åkte vi allihop hem till Cina i Västra Hamnen och upp på översta våningen i deras fina hus. Där uppe har dom ett underbart spa där vi låg i den lille poolen (a la Skansen i Båstad för er som har varit där), bastade, åt antipasti, drack mer bubbel och njöt av ansiktsmasker, kroppspeeling och annat som Ingela hade tagit med från sin butik. Sen blev det skaldjursbuffé, gott vin och fina tal! En härlig kväll!




Nu börjar trädgården verkligen likna något! Det känns fantastiskt. Det är en ganska ovanlig trädgård helt utan gräsmatta men vi är superglada för den. Ingen av oss känner särskilt mycket för att klippa gräs på helgerna. I veckan som kommer ska jag plantera lite mer krukor och rosor i rabatter. Vi har ännu inte kommit på vad vi ska ha i dom två andra rabatterna...


Nu ska jag förbereda veckan lite grann. Lite jobb, en mysig tjejmiddag, träning och en gåsamiddag är lite av vad veckan bjuder på.


Åsa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar