söndag 22 januari 2012

I Kambodja läste vi böcker...

Nu har vi varit hemma en vecka och det känns som en månad...men vilken resa vi hade, ett minne för livet! Härligt!

Tre veckor borta ger verkligen perspektiv, vi fick möta ett nytt land, nya människor och en helt annorlunda kultur. Kambodja är ett fantastiskt land men oj vad man inser hur otroligt bra vi har det här hemma. Jag älskar att resa och återvänder gärna till Kambodja!

Nu är det två veckor kvar till jag ska börja mitt nya jobb, det ska bli superspännande! Nu gäller det bara att utnyttja tiden rätt! Jag har lite pyssel här hemma, ska träna massor och gå långa långa morgonrundor. Sen ska jag fika lite, läsa och slappa. Inga stora planer, helt enkelt ta en dag i taget.

För er som letar jobb kan jag berätta att det finns jobb. Dra i era kontakter, berätta att ni söker jobb och ta gärna kontakt med företag ni vill jobba för. Det var så jag gjorde och på bara två månader fick jag fyra jobb. Det är jag stolt över och jag är också stolt över att jag ska börja på Brio! Ett starkt varumärke, inte bara i Sverige och ett jobb där jag får jobba med det jag tycker är roligast, kommunikation och marknadsföring!

I Kambodja läste vi nästan åtta böcker var, jag håller just nu på och avslutar den åttonde. För er som gillar att läsa kommer här en kort recension;

Kristina Ohlsson

Tusenskönor
Änglavakter

Jättebra deckare där varje bok handlar om mord men också mycket om poliserna som ska lösa gåtan. Kan varmt rekommendera, den första i serien heter Askungar, den är också bra men jag tycker nog att dessa två är bättre.

Denise Rydberg

Två gånger är en vana

En lite mer "slow" deckare som även den handlar om en mordgåta plus den specialgrupp som ska lösa den och deras privata liv och problem. Läs gärna "ett litet snedsprång" först.

Liza Marklund

Du gamla du fria

Jag är lite trött på journalisten och huvudpersonen Annika Bengtsson, hon är otrevlig, bitter och trist. Boken blir likadan, ganska osammanhängande och långtråkig. Inte en bok jag rekommenderar.

Jo Nesbö

Huvudjägarna

Det är den första Nesbö jag läst. Den är snabb, skarp och spännande. Vi såg filmen när vi kom hem, den tyckte jag däremot inte alls var bra.

Lars Kepler

Hypnotisören
Paganinikontraktet
Eldvittnet

Tre riktigt bra och spännande deckare. Huvudpersonen är en finsk poliskommisarie vid namn Joona Linna som är hur go som helst. Dessutom är han riktigt smart. Författaren skriver jättebra, gripande och med mycket bra beskrivningar av både människor och situationer. Kan varmt rekommendera dessa tre, hoppas dom blir filmer!

Trevlig söndagskväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar