tisdag 31 januari 2012

Leksaksmässa med Brio

Tulpaner och pärlhyacinter #vårkänslor
I morgon är det februari! I min värld är det då bara en månad kvar av vintern, sen är det vår! Missuppfatta mig inte nu, jag älskar vintern också! Kallt, friskt och bitande i kinderna när man är ute. Jag går en timme om dagen med våra hundar, i går på eftermiddagen i solnedgången och i morse kl 6.12 i mörkret (underbart stjärnklart), det är sååå härligt. Våra tre veckor i Kambodja var fantastiskt och naturligtvis är det en underbar paus som gör att man orkar hela den mörka vintern något bättre. Men faktiskt var det riktigt skönt att komma hem och andas frisk luft! Nu hoppas jag att det på något sätt blir någon dag i skidbacken i februari...dessvärre är det svårt att be om ledigt när man är ny på jobbet...


Ja, i morgon är det dags för min första businesstrip med nya jobbet! Jag ska åka till Nurnberg och gå på stor leksaksmässa! Jag har varit på många, många telecom mässor under mina sex år på Sony Ericsson. Det ska bli väldigt spännande att se hur en leksaksmässa ser ut. Telecommässor består av mycket blått och svart, många kostymer men också en del (inte så mycket) färg som i "vår" Sony Ericsson monter som dom senaste åren var väldigt fin och färgglad. Faktum är att Sony Ericssons färger är samma som Brios:-) Jag älskar starka varumärken och nu ska jag få jobba med ännu ett, så spännande!!!


I fredags hade jag och Cissy tjejmiddag här hemma hos oss. Kristian hade gjort huvudrätten (underbart god viltgryta) och tog in på hotell så vi fick "härja" fritt i huset. Vilken man jag har! Vi hade en helkväll...massor med bubbel, god mat, Mojitos och ljudnivån var hög, och kul blev det!
  9 snygga tjejer (+ Johanna bakom kameran!)!



Cissy hade gjort en jättegod vit 
chokladmousse med fina dekorationer,
allt hemmagjort!
Så fina presenter vi fick! Hunkydory och 
Malene Birger, sjal, top och doftljus!
Vår nya granne Noah döptes i Holbeak i Danmark
i lördags! 
Nu ska jag njuta av en av mina sista lediga dagar, ny bok, nystädat hus och solen skiner:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar