söndag 19 februari 2012

Snart dags för en liten att födas...#victoriaochdaniel

Söndag igen känns det som men det betyder ju att det snart blir torsdag igen också. Torsdag är min bästa dag, då har man klarat av Power Hour (när man är frisk alltså) på onsdagkvällen (har skön träningsvärk) och man har fredagen och den härliga känslan framför sig innan helgen kommer igång.


Den här helgen har varit fullspikad med goa, fina syskonbarn på besök, långrundor med hund och en hel massa övningskörning och fika som det ska vara på helgen. Däremot ingen träning vilket är såååå trist. Jag blir liksom inte riktigt frisk...men till onsdag har jag bestämt mig för att då är jag på g igen!

 Idag körde vi till Ystad och fikade,
motorvägen dit och landsväg hem.
Bra övning!
Jag tillhör dom som älskar kungahuset och allt som händer med våra kungabarn. Jag följde bröllopet med tårarna rinnande och firade i bubbel med kära vänner. Jag följer Madeleine´s kärleksaffärer med spänning och nu Victoria och Daniels graviditet. Men jag har ännu inte sett någon särskilt bra kampanj med temat ännu. Jag hörde häromdagen att chokladkartongerna som ni säkert alla stötte på på Ica i samband med bröllopet inte sålde särskilt bra. Det finns massor kvar och häromdagen såg jag till och med att Ica där jag handlar fortfarande säljer...

Nu läste jag att TV4 med stolthet berättat om hur dom gjort en gratulationsfilm till V och D när deras barn är fött, det får plats fyra annonsörer i filmen och dessa får betala 269 000 SEK för att få vara med...På Dagens Media läste jag om detta spektakel och där uttalar man sig från TV4 så här;
"– Vi kom på sent om sider att vi ska göra något kul kring att de får barn. Vi gör en så kallad "fling-film", där TV4 tillsammans med fyra annonsörer gratulerar Victoria och Daniel, säger Fredrik Ivansson, försäljningschef Sverige på TV4."
Är det kul?

Oj, oj, oj vad det kommer rulla ut en massa pinsamheter i samband med födseln...jag förstår nog inte riktigt grejen med att tjäna pengar på det sättet.

Ha en härlig söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar