tisdag 28 februari 2012

Det blev en Brio!



Det är fantastiskt kul att jobba med starka varumärken. Sony Ericsson är ett starkt varumärke som jag jobbade för i sex år. Ett varumärke som alltid skapade diskussioner runt middagsbordet. Ett starkt varumärke medförde att jag fick möjlighet att jobba med fantastiskt duktiga människor från hela världen, både kollegor men också alla duktiga byråer. Det var väldigt spännande och lärorika år. Jag har jobbat med marknadsföring och kommunikation på internationell nivå, fått göra event, PR och lanseringar i Australien, Hongkong, Barcelona, Los Angeles och många andra delar av världen. Jag har fått jobba med PR på olika sätt. Tidigt började vi med sociala medier och vilken resa det var. Jag har jobbat både externt men också internt med varumärket, hur viktigt är det inte att dina kollegor brinner för ditt företag och dina produkter? Jag har jobbat med budskap, varumärke, färg och "tone of voice" och en rad andra utmaningar och möjligheter ett starkt varumärke för med sig. 


Nu har jag kommit in på Brio, precis när det föds en liten prinsessa;-) Brio för mig betyder väldigt mycket tradition, glädje, lek, färg och form. Efter en månad på Brio känner jag fortfarande så. Och ännu roligare är det när varumärket just nu är extra hett i media, på Twitter, Facebook och i bloggar. Vilka möjligheter det ger!


Men visst är det ändå det här vi tänker på när vi tänker Brio<3


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar