tisdag 20 mars 2012

Google doodles - gör vår vardag lite gladare!


Marimekko gjorde ett samarbete med Converse som jag skrev om för över ett år sen, jag gillar varumärkessamarbeten skarpt. Jade Jagger och Indiska är ett annat coolt samarbete. Ja, det finns flera riktigt bra exempel. Jag fick själv förmånen att jobba med Maria Sharapova och Sony Ericsson för några år sedan, riktigt spännande! Mitt möte med Maria Sharapova var i Melbourne vilket naturligtvis gjorde det hela ännu roligare:-)

Nu har jag förmånen att jobba med ett annat riktigt spännande varumärke, BRIO. Vi får väl se vad vi kan hitta på för spännande samarbeten i framtiden! Just nu jobbar jag med ett par riktigt spännande projekt som jag ska dela med mig av i framtiden. 


Att jag kom att tänka på detta just idag är att jag gick in på Google, vilket jag gör flera gånger om dagen för att söka efter olika saker. Idag är det vårdagjämning och det firar Google med en designad "First day of Spring doodle", det är den första Google "doodlen" som är designad av en finsk designer. Så fin, eller hur! :-)
Google´s doodles är så himla söta, vilket kul jobb det måste vara att sitta och designa dessa små doodles som förgyller dagen för såna som jag...det finns idag ett team med illustratörer som har till uppgift att skapa doodles som livar upp Googles startsida och som gör deras användare (oss!) runt om i världen på gott humör! Läs mer här! Och kolla Doodle museet här,det finns doodles sen 90-talet och vad dom har utvecklats! 

Några favoriter
 Edith Piaf´s 95-årsdag

 Gissa?;-) (japp, Samuel Morse!)

Årets Alla Hjärtans Dag







2 kommentarer:

  1. Ah det har jag inte ens tänkt på, nu kommer jag att uppmärksamma sådana, ett snyggt samarbete just nu är gwyneth/lindex... Kramelikram

    SvaraRadera
  2. Jaa, det är också ett coolt samarbete, hon är ju superfräsch! Kramelikram:-)

    SvaraRadera