måndag 12 mars 2012

Indiska, Marocco, Bohem - inspiration!

Med jämna mellanrum får jag en sån önskan att fixa lite nytt hemma...känns kanske igen. Vårt hus är perfekt för det eftersom det är mycket enkelt, vitt, sten, svart och avskalat. Alla blommor funkar, alla färger funkar och det har en ganska tidlös design. Många pratar Shabby Chick med en lantlig stil, visst kan jag tycka det är lite gulligt, precis som jag ibland kan sakna vårt förra hus som var 20-tal med underbara ekgolv, stukaturer, kakelugn och en uppvuxen trädgård. Men det är första gången jag bor i ett hem som jag känner ett sånt lugn i.


Trädgården är rå, kall och avskalad den också. I vår och sommar ska vi börja möblera den med blommor i rabatterna och lite andra möbler och tillbehör. Men grunden är perfekt med det råa träet, den råa betongen och stora singeln. 


Här kommer lite inspirationsbilder som inspirerar mig! Indiska´s blommor och färger tillsammans med betong och råa material tillsammans med lite Bohemian och Marocco.

 Kuddar och porslin
från Indiska ska 
inspirera min vår!
(Bilder från www.indiska.se)
 Det blir nog en 
Marocco puff någonstans,
kanske flera:-)
(kolla på www.bohemiadesign.co.uk)

 Bohemian industrial style
Thanks Niki


Så blev klockan för mycket igen...;-)

3 kommentarer:

  1. Fina bilder... Hoppas allt är bra!
    Kram Annika

    SvaraRadera
  2. Tack! Allt är bra, hoppas du också har det bra! Saknade dig på Like Mind i fredags:-) Kram Åsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jadå, allt är bra här med:) Jag är lite dålig på att komma iväg tidigt på morgonen... Men ska försöka till nästa gång!
      Kram

      Radera