söndag 25 mars 2012

Keepcup by Espresso House



Förutom att jobba med starka, spännande och utmanande varumärken och dess kommunikation finns det ett par andra saker som jag ibland känner mig manad att göra. Kanske är det för att jag älskar att plantera blommor, alltid måste ha minst en vas med färska blommor hemma och älskar att fika. Man får ju säga att högsäsongen för dessa trevliga saker infaller just nu.


När jag passerar alla dessa fantastiska blomsterbutiker och ser allt som står utanför så går det en vill ha-känsla genom mig. Ibland tror jag att det är min framtida sysselsättning, att bli florist. Det fanns faktiskt en period i mitt liv när jag tittade på utbildningar hos Ingvar Strand i Oxie. Men jag nöjer mig nog med hemmaplantering och att gå runt i blomsterbutiker och plantskolor och bara njuta. En och annan trädgårdsbok bläddrar jag gärna igenom emellanåt också.


Jag har också haft planer på att driva kafe, gärna ett Espresso House med ett varumärke bakom. Alltså inte ett "åsas kaffehus";-). Jag tycker att Espresso House har gjort en fantastisk resa. En gång skrev jag om deras underbara små cupcakes som är så fina. Dom jobbar fram så fina små koncept, ska bli kul att se vad som kommer till Påsk. Igår när jag och Camilla var och fikade i Västra Hamnen sålde dom sååå fina termosmuggar med text (älskar text på saker). Det är inte bara Espresso-texten utan fullt med små kaffe- och te-ord runt koppen. Koppen kallas "Keepcup" och om du återanvänder den när du köper kaffe eller te så skänker dom en krona till välgörenhet. Älskar såna små genomtänkta och fina koncept. Om ett litet tag ska jag berätta om ett annat företag som med hjälp av min bästa vän Camilla gör såna där små fina koncept som man blir glad av och som lyfter varumärket väsentligt! Kollar ni länken till mitt cupcakes inlägg så är det samma fik och samma fik-kompis;-)
Keepcup by Espresso House
Två fikor blev det den här helgen,
en utomhus i grått väder
och en inomhus i soligt väder...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar