torsdag 30 augusti 2012

Hur man räddar en skitdag...


Nu måste jag på allvar lära mig att inte boka "back to back" möten hela dagarna...när ska jag då jobba? Jag blir stressad och idag gick luften helt ur mig. Jag blev trött och helt gråtfärdig. Känns inte bra. Jag blir trängd och känner mig så pressad. Den senaste tiden har jag bokat bort en dag i veckan och försöker då jobba hemma för att få vara ifred och jobba. Den dagen är guld värd. Men fortfarande kan man inte komma till jobbet 8, köra möten non stop från 9, utan pauser och ibland koppla ihop lunch med möte. Jag måste lära mig...

Hur som helst så fortsätter stressen på vägen hem. Det tar mig ca 45 minuter att komma hem och då måste jag ut med hunden som då varit inne sen kl 10 då dottern var ute med henne. Sen är det ju mat, handla, städ och tvätt och gärna ett träningspass...går inte alls ihop...men jag städar hellre en vardagskväll än en lördag. Helgerna vill jag vara lite ledig...som den här helgen; kompis från Sthlm kommer i morgon fredag och stannar över natten, bröllop lördag kl 15.00, vi måste vara klara och åka 14.15 och sist men inte minst överraskningsfest på söndag för 16 vuxna och 9 barn, som vi fixar...och så ett bokat boxpass på lördag 10.00;-)

Idag så kom jag hem med två matkassar kl 18, tog den lilla hunden och sprang 35 minuter nonstop så svetten rann. Hem och åt med dottern. Städade hela huset och nu är kl 22 och jag ska gå och lägga mig...i morgon är en annan dag:-)

I morgon är en ny dag, den kan bara bli bättre än denna! 

Bikram Yoga, jag kommer nog snart tillbaka!


1 kommentar:

  1. Hej
    Gör det kom tillbaka ,då har du gjort en fantastiskt start på dagen & dessutom stärkt dig själv både kropsligt & i sinnet fastd et där vet du ju redan eller hur!!
    Ha det så bra
    Varma hälsningar
    Lise-Lotte

    SvaraRadera