onsdag 15 augusti 2012

Semester och lata dagar...


Jag har bestämt mig för att ta min semester hela augusti nästa år istället för juli. Det känns som att i augusti så är det varmt och uppvärmt, inte bara den där smygande lite "försöka bli varmt" värmen som i juni juli. Dessutom så blir det en kortare höst. Våren är ju fylld av långhelger medan hösten inte har någon. 

Det är min andra vecka jag jobbar efter fyra veckors semester. Jag skäms nästan när jag säger att jag tycker jag haft för lite ledighet...jag som fick tre veckor i Asien i början på året dessutom! Ja, ja, mer vill ha ännu mer;-) 



Jag känner mig i alla fall väldigt nöjd med min sommar. Det har varit lugnt, jag har läst böcker, utnyttjat min trädgård, legat i min Fatboy, umgåtts lagom och fått vara tillsammans med min man mycket. Vädret har varit ok, det kunde varit något bättre men det var inte urdåligt. Några regniga dagar var helt ok för då kan man ju göra annat. Det enda som jag saknat är mina barn, detta var nog första sommaren som det verkligen har känts att dom är vuxna...fast det viktigaste är ändå att dom har det bra och det tror jag att dom har. Det är klart att dom kämpar dom också men dom har varandra, kärlek, vänner, jobb.

Lite jobbigt har jag att komma in i jobbet igen, gå och lägga mig på kvällen, sova hela natten är inte lätt. Ett stort problem jag har är att jag har så svårt att komma upp på morgonen. Någon som känner igen sig? Vad är tipset? Jag får panik när jag tänker november...mörker...Mitt andra problem är att jag inte gillar måndag till fredag 8-17 köret, vad är det bra för? Man tillbringar nästan all vaken tid i veckan med att förbereda sig för jobbet och jobba...inte mycket tid över. Jag hinner ingenting heller, efter jobbet ska det tränas, göras ärenden, städa, handla, tvätt och laga mat och diska...men hallå hur får ni ihop det?

Det positiva är att jag har ett kul jobb och får jobba med ett fantastiskt varumärke och en hel del kul projekt. Idag har vi lanserat en ny produktkategori, BRIO Builder, jättefina produkter som barnen bygger ihop. Dom är såklart i trä, det är en helikopter, en brandbil, motorcykel osv...kolla in siten vi har gjort! Har du en liten fem-sexåring så kommer han älska detta! Gå in här www.briobuilder.net

Strax dags att gå och lägga sig men först ska jag göra Gazpacho, alltså hacka grönsaker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar