onsdag 26 september 2012

Jobba hemma

Idag har jag jobbat hemma vilket är toppen. Läste i tidningen häromdagen att öppna kontorslandskap drar ner effektiviteten en hel del, jag minns inte hur mycket. Av precis den anledningen är det perfekt med en dag hemma ibland. Jag börjar mina hemarbetsdagar med långrunda med hunden mellan 7 - 7.45, snabbdusch och inget fixande med hår och smink (skönt!). Sen gör jag en smoothie och öppnar mailen. Sen sitter jag där och fixar allt, planerar, fixar mail och skriver massor. Äter lunch vid datorn och sen vid 14.30 blir det en halvtimmes frisk luft med hund igen. Sen slutspurt och träning kl 18. Härlig dag! Så är jag redo för ännu en social arbetsdag på jobbet! Ett bra sätt att variera veckan lite, hinna tänka och planera och faktiskt andas lite lugnare nån gång ibland. På mitt förra jobb menade man att om alla som har möjlighet jobbade hemma en dag i veckan så skulle vi spara massor när det kommer till miljön.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar