lördag 22 september 2012

Rosa Bandet gör det igen

Jag måste skriva oftare...det händer så himla mycket hela tiden och dagarna rusar och jag tar mig inte tiden att skriva. Detta trots att jag älskar att skriva och fortfarande tror att jag ska bli författare en dag...

I vilket fall så har jag fyllt år, en lördag dessutom. Ett tag var vi helt inne på att vi skulle ha en stor kräftskiva men vi hann inte riktigt med. Vi är fortfarande trötta efter studentskivor, 18-årsfest och 20-årsfest...allt på ett enda år. Det ÄR mycket, studentskivorna har vi haft mer än 100 pers på. Vilken organisation det har varit. Men det har varit superkul att göra, det känns sorgligt att allt det är över. Men det blir fler fester, såklart! Häromdagen hade vi besök av en kille som aldrig varit här, när han kom in i huset sa han bara "vilket partyhus!". Och det är det, öppna ytor, bra plats för både middag och dans, en härlig köksbarbänk, stengolv som tål det mesta och dörrar ut till det fina trädäcket och dom fyra olika sittgrupperna vi har i alla olika väderstrecken där. Vi älskar vårt hus!





Minnen <3 <3 <3 

Min födelsedag firade vi istället tillsammans med våra ungdomar och deras respektive. Känns riktigt vuxet;-) Det började redan på natten när vi kom hem från tre olika fester (alla utom Kristian som hade kommit hem betydligt tidigare från Tyskland). Sanna, Christopher och Henke hade varit i Vellinge, jag på tjejmiddag hos Annelie och Sanna 2 som kom från fest i stan. Sanna 2 är Christopher´s flickvän och detta var första gången vi träffade henne. En jättegullig, glad, social och mycket snygg tjej visade det sig. Härligt för lilla mamma:-) 

Min födelsedag blev inte helt som vi hade planerat men nästan. Christopher blev sjuk så dagen tillbringades i Köpenhamn med halva gänget och kvällen istället hemma med god middag i flera timmar allihop. Så jättemysigt eftersom vi inte hinner ses alls ofta hela gänget. Jag fick fina Ray Ban pilotisar och massor med mys till bad och kropp av min familj <3

 Jägersborggade Nörrebro, mysigt med god hemmagjord öl:-)

Sanna och Henke med Kristian i bakgrunden
I veckan har vi varit ute och rest igen...Kristian i Brussel och Stockholm och jag på Österlen. Blåsingsborg i tre dagar med mitt team. Vi har planerat 2013, ridit islandshästar i skogen och ätit såååå gott! Jag kan verkligen rekommendera. Ridningen var grym, solen sken, skogen var magisk. 


Arbetskamrater, Lilian, Martin och Francisca

Efter träningen i morse var jag på Ica och handlade. Den senaste Rosa Bandet kampanjen, helrätt! Du betalar antingen 3:- eller 10:- per påse, pengarna går till Rosa Bandet. Jag blir så glad av såna fina kampanjer! Love!

Vem vill inte bidra?
Ikväll är det fest och Kristian kommer snart hem från Stockholm. Ska bli väldigt skönt med vilodag i morgon innan nästa vecka drar igång! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar