torsdag 3 januari 2013

Lediga dagar avlöser varann

Another day in paradise! I två veckor har vi bara myst och slappat jag och min älskade Kristian. Så himla skönt och så mycket vi behövde det efter en lång höst. Läst, kollat film, umgåtts, badat i poolen, varit ute och gått långa promenader, firat jul och nyår med människor vi tycker om. Vi har gått in i en ny fas i livet, den utan barn att ta hänsyn till. Märkligt hur man anpassar sig och faktiskt kan trivas med det.

Visst saknar vi dom, allihop. För det är ju även deras kärlekar och vänner som försvinner när dom reser iväg. Men vi gläds över deras äventyr och är stolta över deras mod att göra det dom gör. Och över att dom fixar och trixar och bokar och tar sig med buss, båt, tåg och flyg. Vi är grymt stolta!

Idag har vi myst, fixat lite, läst, jag och Sheila har sprungit en hel timme och sen låg jag i bubblet och njöt i en hel timme. Nu har vi precis ätit italienskt och druckit ett gott rött vin. Nu läser vi igen:-)

Igår kväll var vi på en mysig kvarterskrog på slottsstaden i Malmö med våra vänner, Alex, Camilla, Martin och Therese. Så mysigt! Plötsligt så säger Therese; är ni lediga fast ni inte har barnen hemma? Underbart! Samtidigt förstår jag hennes känsla, det är en lyx att det faktiskt är tillåtet att njuta av att ha vuxna barn som tar sig ut på sina egna äventyr!

Men visst skulle vi velat vara med! Fyra månaders äventyr, vem vill inte? Jag lägger upp ett par bilder, dessvärre lägger inte Sanna upp så många bilder som Christopher's flickvän så det blir mycket på Christopher och hans söta kärlek:-)

Nu ska vi snart sätta på en film och vara uppe så länge vi vill! Imorgon är en ny ledig dag <3

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar