lördag 19 januari 2013

Minus Clarins!

Lördag igen! Älskar lördagar, särskilt när jag tränar Tabata på morgonen och sen lägger mig i poolen och bara njuter. Det är verkligen det bästa stället för mig att koppla av på. Där ser jag inga hundhår eller damm, där kan jag inte sätta igång och tvätta eller börja fixa nåt annat. Där kan jag bara slappa. Den poolen måste nog följa med till mitt nästa boende. Ställer vissa krav på en ev lägenhet på Davidhall eller Gamla Väster....det är nämligen där jag tror att vårt nästa boende blir. Det och ett litet sommarställe på Näset är drömmen.

Jag har i många år, tror faktiskt det är 10 år, varit trogen Clarins när det gäller min hudvård. Älskar deras ansiktstvätt, dag och nattkräm (Multi-Active), ögonkräm och foundation. Nu har dom fått ett mineralpuder som jag har köpt, 445:-. Jag har alltid kört med ID och varit jättenöjd, ungefär samma pris. Pudret från Clarins är helt ok, kanske något tyngre än ID vilket jag inte gillar riktigt. Men det som gör att jag faktiskt är lite besviken är förpackningen...inte alls handväskvänlig och dessutom helt omöjlig att inte spilla ut puder överallt, dyrt puder vill jag inte ha utanför...känns som hälften försvinner genom att hamna utanför! Dessutom sitter allt puder i borsten så jag får hjälpa till med en annan borste!

Det blir minuspoäng för Clarins! Minus för att;
- omöjlig förpackning
- onödigt och dyrt spill
- en förpackningslösning helt omöjlig för handväskan
- kräver en borste till!

Jag går tillbaka till ID!

Ha en härlig lördag <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar