söndag 13 januari 2013

Modernt, lantligt, Marocco, Indien...

Vi har en altan under tak i anslutning till vårt kök/vardagsrum, jättefint med högtalare i taket och utsikt över åkrarna. Där har vi suttit kanske 10 gånger sen vi flyttade in 2009...tänk att vi  tänkte oss att det skulle bli en självklar matplats på våren och sommaren. Problemet är att det ofta blåser här nere på den skånska slätten och när det blåser så blåser det rakt igenom vår altan. Vi har dessutom tre andra rum i vår trädgård som vi använder desto mer. 

Jag skulle önska att vi bytte möbleringen från matbord till myshörna, soffa eller kanske puffar och brickbord eller varför inte nån form av dagbädd? Tänk att ligga där och lyssna på musik och höra regnet smattra utanför...

En annan idé är att glasa in. Vi skulle absolut förlänga utomhussäsongen, det finns också möjlighet att öppna upp för öppen spis som går igenom husväggen och syns från båda hållen. Fast då får vi möblera om...

Jag skulle vilja hitta något som är modernt, skånskt, lantligt och som mjukar upp vår strama stil i övrigt. Jag älskar olivträd och japanskt gräs men jag kan också tänka mig lite mjukhet också. Samtidigt som jag ju gillar det indiska eller maroccanska...ja ni förstår, det är inte helt enkelt.

Jag har hittat lite inspiration på nätet och lånat bilder på Google images. Ett par fina inspirationsböcker och några fina bloggar hittade jag på vägen. Detta blir bra, jag har ju hela vintern på mig att få ihop min moodboard:-)
Ett par böcker som absolut ska
inspirera mig i vår
 Idag har vi en mur mot fältet men man kan se 
ut över fälten från altanen via "trägaller" som
är infällda i den vita fina muren.
 Relaxhörnor gillar jag
 Vi har ett modernt hus i vitt och svart,
inte alls som detta men glaspartierna 
inspirerar lite grann ändå



 Min stil verkligen!
 Lite lantligt
Under våren har jag ett annat inredningsprojekt som kommer ta en hel del av min tid. Ska försöka använda Pinterest och se om det funkar, behöver massor av inspiration till det projektet också. Jag tror att inredning kommer ta en stor del av min vår 2013!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar