söndag 18 september 2011

45 and fab:-)

Lite torka på skrivfronten har jag nog...har så mycket som snurrar runt i mitt huvud att jag inte riktigt kommer till ro att skriva helt enkelt. Men det blir säkert bättre så småningom.


Jag har fyllt år, 45 år...det blev en jättemysig födelsedag! Min bästa vän Camilla tog ut mig på mysig långfrukost på Sorl och senfick jag en lång härlig ansiktsbehandling med massage! Såå härligt och välbehövligt! Sen var jag och fikade med min fina dotter och när kvällen närmade sig tog mina barn mig till bussen, tåget, Metron och så var vi plötsligt på Bella Sky, det nya hotellet i Köpenhamn. Jättefint. Där mötte vi Kristian och tog en drink för att sen ta en taxi till en liten mysig indisk restaurang där vi fick världens bästa Rogan Josh, mums! Tack ni fina som gjorde 15 september till finaste dagen<3


För andra helgen i rad hade vi en lugn mysig helg med fika, träning, poolbubbel och mysiga familjemiddagar. Ikväll var jag på ett combatpass som var fyllt av folk, tre instruktörer längst fram och hög musik, bästa sättet att träna tycker jag! Mycket kicksparkar och boxning, bränner skönt och då mår jag bra;-) Rakt hem och i bubbelpoolen och sen en god middag, tack för en bra helg!


Min goa systerdotter, Magdalena, har varit på besök. Vi hade jättemysigt, 12 år är en härlig ålder! Fast morgonrundan med hundarna tyckte hon var för lång;-) En timme i rask takt var inte hennes grej, då var bubbelpoolen mycket bättre! 1,5 timme låg hon och Sanna i...



Sanna har bokat resa till Thailand i jul/nyår, Christopher åker iväg med sin kompis på långresa, troligen Asien. För mig och Kristian blir det lite märkligt och tråkigt att fira julen ensamma hemma, särskilt nu när inte Kristians mamma längre finns med oss heller. Så då kommer frågan, vart ska vi resa? Det känns inte som att vi känner för att åka till Thailand och bara lägga oss på stranden, det har vi gjort några gånger och vill gärna hitta på något annat. Lite äventyr vill Kristian ha, lite fysisk ansträngning passar mig, gemensamt för oss båda är att vi vill ha värme och gärna avsluta med några stranddagar på nåt ställe där vi kanske inte har varit. 


Några tips? Idéer? Erfarenheter? Vi fick lite på Facebook men vi är inte intresserade av Dubai och inte heller Sydafrika...Kristian föreslog båt längs Mekongfloden, kanske ett besök i Laos...men vi har också tittat på Costa Rica på andra hållet...


Känns märkligt att vi planerar resor åt olika håll...men det är väl så här det är när barnen blir vuxna, det gäller att man inte bara har levt genom sina barn utan har ett "eget" liv så man inte blir helt handlingsförlamad när dom drar:-) Jag är stolt över mina barn och är så glad över att dom vill ut och se världen och uppleva saker! 


Ha en bra söndagkväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar