måndag 4 mars 2013

JC + jeans = vårkampanj

På en tjejmiddag jag va på för ett tag sen diskuterades olika klädmärken och butiker. När jag sa att JC är en butik som jag gillar var det någon som undrade om jag skämtade. Många runt bordet varvade dyra klädinköp med HM eller Lindex medan jag gärna varvar med snygga toppar och linnen i bra priser på JC, ibland en fin klänning. Jag har så himla svårt med Lindex och HM's stora butiker med övermycket kläder i en stor röra omöjlig att hitta i. Detsamma gäller för Zara. JC däremot är alltid snygga butiker med bra snygga grejor till bra priser. Jag har handlat där så länge jag kan minnas.

Jeans är dom väldigt duktiga på och det ingår alltid att få dom upplagda. Jag har en jeansens mardrömsrumpa och höfter, lika svårt som att hitta bikini. Men på JC har dom alltid lyckats hitta jeans till mig med bästa servicen och ett fantastiskt engagemang. Det gillar jag!

Det är tråkigt att läsa att dom går så dåligt att dom riskerar att bli nedlagda. I höstas internrekryterades en ny marknadschef och dom bytte namn från JC Jeans and Clothes till JC Jeans Company, nu satsar man på Crocker jeans i vårens kampanj. JC fyller 50 år i år och jag hoppas verkligen dom får igång företaget som tyvärr inte gått bra på väldigt länge. Jag är bara inte säker på att Crocker är helt rätt fokus eller hur ett namnbyte kan hjälpa till?

Jag minns när dom hette Junior Center...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar