söndag 30 oktober 2011

Hösten är inte bara mörk...#vackrahöst

En helg fylld av fixande...Det finns ju en hel del att göra i trädgården efter allt dammande med betongen. Högtryckstvätten har gått varm idag, det är en enorm skillnad. Fönsterputsaren ska snart också få komma:-) Mycket börjar bli klart och igår köpte vi lite fint japanskt gräs som Kristian planterade runt poolen och det nya trädäcket. Jättefint blev det! Vi har också hittat fina rosor, rosa och röda. Ni som läste mitt inlägg om färg häromdagen förstår säkert vilken lycka det är för mig att det äntligen kommer in lite färg i det svart-vita-grå.


Idag tävlade Sanna och Sheila i lydnad och under tiden passade jag och Sammy att gå en lång härlig runda och inspektera höstens framfart i Hammars park i Sibbarp. Det var många, många år sen jag var där senast, vilken fin park det är!
 Fint gräs runt poolen
Oj vilken skillnad när trädäcket 
blir tvättat...
 Höstpromenad, så vackert!



Pannkaksfrukost

Jag tillbringade några år som marknadschef på Radio City 107,0, numera Mix Megapol, så därför ligger radiobranschen mig lite varmt om hjärtat. När jag läste om Rix Fm´s senaste reklamkampanj blev jag dock lite confused...för det första tycker jag det är lite märkligt att grannar verkligen kan bli ovänner för en sån lapp, man borde väl kolla vilken granne som skrivit lappen först i så fall? För det andra så förstår jag inte vad kampanjen gick ut på!? Inte ens efter att jag har läst artikeln på Resumé så förstår jag...gör ni?


Inte heller när jag läser deras offentliga ursäkt på hemsidan fattar jag...
Ha en härlig söndagkväll!

1 kommentar:

  1. Hmm ... fattar inte heller vitsen med reklamen?
    Trist att det inte kunde korra sin ursäkt heller innan de la in den på sin hemsida.
    Dags för ny marknadschef RixFm?

    SvaraRadera