torsdag 3 maj 2012

Plopp Kärlek, kärleksyra!

Förra helgen pratade Kristian med våra vänner Jörg och Danny som bor i Frankfurt och i Paris. Danny driver en yoga studio mitt i Paris, en stor studio med 60 anställda. Jörg jobbar i bankvärlden någonstans. Kristian träffade detta härliga par på en nattklubb i Paris för många år sedan, innan jag och Kristian träffades till och med. (Idag är det 11 år sedan vi träffades) Hur som helst så var vi på deras fantastiska bröllop för ett antal år sedan. Ett 
tredagarsbröllop i Italien, strax utanför Pisa, helt grymt. 100 pers från alla möjliga håll i världen. Det var middagar, förmiddagsvigsel, eftermiddagsparty, middag med dans till tidig morgon och stranden en hel dag med lunch och massor med vin. För två år sen var vi hela familjen och hälsade på i deras fina lägenhet i Paris. Fantastiska dagar.  

Så vad gör man när dom bjuder på ny fest? Såklart åker vi! Vi bestämde oss och bokade flyg på ett par timmar i söndags och imorgon åker vi. Jörg fyller jämnt, 46 år...;-)Dom har bokat allt, hotell, drink och middag på olika ställen i morgon kväll och fest på lördag kväll. Känner på mig att det blir en kul helg!

Idag fick jag riktad reklam i brevlådan, klockren! Den som har gjort den har verkligen tänkt till.
Hela vår generation curlar ju våra ungdomar. Ibland häpnar jag hur folk fullständigt lever genom sina barn och låter dom styra helt, eller kanske låter sig styras helt. Jag läste en gång att det är inte oss curlande föräldrar dom kommer ha som förebilder i vuxenlivet...tänkvärt! Jag som bland annat har en 20-åring med heltidsarbete hemma i huset får nästan skämmas över att han måste betala hem...hur tänker föräldrarna?

Det är inte kärlek, det är dumhet tycker jag...kärlek är...Plopp Kärlek!
Cloetta lanserar en ny produkt, Plopp Kärlek. Så gärna jag skulle jobba med en kampanj som denna! Cloettas marknadsdirektör säger att "Plopp vill bidra med att sprida kärlek och glädje och skapa roliga och lekfulla upplevelser som är mer än godis". För att dra uppmärksamheten till sig har Cloetta inlett ett samarbete med Posten där dom uppmuntrar sina kunder att skicka kärlekshälsningar och Plopp Kärlek till sina kära. "Plopp Kärlek levererar på de värden som varumärket står för; lekfullhet, svenskt, retro och glädje. Namnet Kärlek triggar ett nytt köptillfälle för trycksaker, nämligen att ge bort till andra," säger Cloetta. 

Jag som jobbar på BRIO måste säga att det där med varumärkets värden, lekfullhet, svenskt, retro och glädje är precis vad BRIO också står för:-) (författarens parentes;-))

Det coolaste av allt tycker jag är att Cloetta kommer ha ett eget tält på musikfestivalen "Peace and Love" Grattis Cloetta till en jättefin kampanj!

Det gjordes en annan Plopp Kärlek kampanj för ett par år sedan till Love Stockholm 2010 som har en helt annan historia, men om den ska jag skriva och berätta en annan dag.
Med kärlek! 
Åsa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar