tisdag 1 maj 2012

Under bar himmel

Här kommer ett boktips för er som gillar trädgård och trädgårdsinspiration. Ulrika Grönlund heter författarinnan och är en tjej från Malmö som jag känner lite grann. Boken visar 16 vardagsrum I trädgården, jättefina bilder och väldigt mycket en stil som jag gillar. Tanken med många rum i trädgården är helt i min stil. Hon skriver att vill man ha en lättskött trädgård ska man satsa på många rum. Vi har ju byggt ett nytt hus mitt ute på en åker helt platt med andra ord. Jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle ta så mycket tid och bli en så stor del av vårt husbygge som det blev. Vi satsade ju på en trädgård utan gräs, 1000 kvm i sten, trä och betong. Jag som inte har något tålamod har mycket svårt med att det tar sån tid att få den att se "bebodd" ut...i lördags köpte vi blommor för 2000:- och det märks knappt, för ett par veckor sen köpte vi två underbara, snirkliga, indieninspirerade lyktor, dom syns inte heller knappt...fyra fina rum har vi gjort, två med soffor och två med bord och stolar...men även om det är lite kalt än så länge så är det jättefint! Boken har gett mig massor med inspiration! Lite loppisbesök ska det bli i vår. Missa inte det fina gatuhuset som ägs av Anders från Vellinge Plantskola, supermysigt med fina singelgångar och uteplatser. Ha en superdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar