måndag 14 maj 2012

Jag, en stegräknar-nörd

Jag har alltid tyckt att det där med stegräknare har varit lite nördigt...men nu är jag med i en stegräknartävling på jobbet och jag tar det på största allvar! Jag känner mig superstressad, är irriterad på dom som går så mycket som jag aldrig någonsin kommer göra och kollar sajten och statistiken flera gånger om dagen! Alltså har jag blivit nörd jag också...


Jag ligger på 11000-15000 steg per dag i snitt och känner mig nöjd men inte helt nöjd...jag terroriserar mig själv med tankar på en ny bootcamp men vet inte hur jag ska få ihop det riktigt med tanke på att vi har studentskiva om några veckor. Eller så är det kanske bra att göra något sånt för att dämpa stressen? Den camp jag tittar på är en morningcamp som är på morgonen 06.00, två gånger i veckan plus lördagar 10.00...tänk vad jag skulle vara stolt över mig själv om jag lyckades genomföra det! Jag önskar att jag hade en kompis som ville hänga på så vi kunde peppa varandra. Men det verkar svårt att få med sig någon...inte ens Beach 2012 verkar hjälpa;-)


I förra veckan var jag på besök hos en av de byråer jag jobbar tillsammans med i ett projekt, Kunde & Co. Dom ligger på Österport i Köpenhamn. Ett underbart område med fantastiska hus och mitt på det lilla torget, Österfaellad torv, låg den finaste blomsterbutik jag sett. Jag får alltid en väldigt varm och glad känsla av blommor, jag helt enkelt älskar blommor! Särskilt blommor i massor! I färger! Den känslan fick jag verkligen i den här fina lilla butiken. Dom hade gjort så fint med blommorna placerade enligt färgskala, se mina fina foton och njut!
Så om ni undrar vad ni ska ge mig i present nån gång så blir jag jätteglad för fina blommor! Eller kanske ett fint olivträd för hur jag än gör så är mina fyra olivträd bruna, torra och fula...


Ha en mysig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar