måndag 8 oktober 2012

Torka aldrig tårar utan handskar

Såg precis "Torka aldrig tårar utan handskar" på Svt, manus: Jonas Gardell. Kära Jonas Gardell, helt helt fantastisk! Hela miljön, kläderna, husen, människorna, bilarna, sjukhuset - allt så perfekt in i minsta detalj 80-tal. Historien griper också. Jag var själv i 15-20-årsåldern på 80-talet och minns när det började pratas om Aids.

Jag har tidigare skrivit både om Red Project och Star for life, båda organisationer som på olika sätt jobbar för att utrota HIV och Aids. Hjälporganisationer inspirerar mig och dessa två speciellt, av olika skäl.

Jag kommer sitta klistrad om en vecka! Men först ska jag på Star for life konsert på Malmö Arena. Det röda armbandet och röda converse går att köpa via Red Project <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar