onsdag 10 oktober 2012

Vad är en bra give away?


Det där med give aways är en ständig utmaning för många företag, särskilt dom som visar upp sig på mässor då och då. Loggoband och pennor är alltid poppis, har nästan blivit en standard. Block och påsar också. Men vad sticker ut och är kul? 

Det kan vara kul att koppla sina give aways till en nyhet, till sina värderingar eller bransch. Min bransch är leksaker, alltså ska det kanske vara kul? Jag letar efter något som förmedlar kärlek, visar på humor med glimten i ögat, färgglatt...

Kanske ska det vara något som hamnar på skrivbordet? Eller på/i resväskan? Eller i handväskan, fast då måste vi hitta något motsvarande till männen...

Googlar man så får man upp massor. Ett tips är et "care kit" för alla stackare som gått omkring på en mässa hela dagarna, ett annat var specialtryckta tepåsar (!) eller kaffebönor... Det finns massor med putsdukar till din mobil eller pekare till smartphone/iPad...men det är inte så kul...tycker jag...

Andra föreslog ett event i montern istället för en massa prylar som bara lämnas på hotellrummet. Det är trevligt!

Kanske skulle man lägga pengar till Childhood istället? Den tanken gillar jag bäst. Hur mycket skräp har man inte i sina lådor? Varför in lägga den summan på en organisation som hjälper människor i nöd eller hjälper barn? Ett företag som gör det skulle stå högt i kurs hos mig.

(Bilden har jag lånat på Google)

Vad tycker du?  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar