onsdag 21 november 2012

Det är i motvind en drake lyfter

När man tror att man vet hur ens dagar är planerade och allt bara vänds upp och ner på en kvart...den känslan gillar jag! Jag gillar när det händer saker och det inte alls är som planerat...

Det roliga är att planering är jätteviktig för mig, struktur också men ändå gillar jag när något rör till det för mig. Ja, först gnäller jag jättemycket såklart! Och blir arg, obekväm och stressad. Det är då jag borde gå undan och landa och inte konfronteras med andra människor. Jag är alldeles för impulsiv, reaktiv och spontan för mitt eget bästa. Andas, tänk, smält...när ska jag bli vuxen!?

Detta har hänt mig den här veckan! På jobbet. Kaos*! Kul! Spännande!

Det innebär just nu skitiga golv (händer i princip aldrig), ingen träning den här veckan (vilken vecka hände det senast, en del av mitt liv!), inga hundpromenader (stackars hund), för lite sömn (helt speadad) och orakade ben!

*"kaos har att göra med oförutsägbarhet" säger Wikipedia

Bilden är från vår resa till Kambodja för ett år sen - allt annat än kaos;-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar