lördag 10 november 2012

Facebook, en spännande kampanj på g

Det är väldigt enkelt att blogga via Blogger appen på min iPad men hur irriterande som helst att bilderna får ett storfromat inte alls anpassat för bloggen, och som dessutom ser hur fult ut som helst...skrev till Blogger och fick ett automatiskt svar "tack för ditt mail, tyvärr kan vi inte svara på alla mail som kommer men dina synpunkter är viktiga för oss"...mycket bra kundvård...

Idag är det slappedag och jag ska äntligen få tid att läsa "Femtio nyanser av honom", blir spännande har jag förstått. Vi var på supertrevlig afterwork hos vännerna Wikeborgs igår kväll och ikväll blir det middag hos Cissy och Tomas i Vellinge. Vi missar en kul fest i Göteborg som vi tyvärr inte fick ihop. 
Glad Micke serverar goda korvar
Supergod Gazpacho i glas, mmm.
Ljusstake från Tom Dixon
Micke och Cina har ritat och byggt ett
fantastiskt fyravåningshus i
Västra hamnen i Malmö. Mitt i
huset går en betongtrappa
hela vägen upp.

Jag har fått en spännande möjlighet att köra ett Facebook projekt på jobbet som alldeles snart rullar ut. Har varit jättekul och lärorikt att göra men nu börjar jag känna mig nervös för hur det kommer tas emot, resultatet är viktigast såklart. I detta projektet har jag fått möjlighet att göra något fint för andra, testa Facebook på ett nytt sätt, testa både vår svenska men också våra utländska marknader och få en ny erfarenhet av att kommunicera ett varumärke i Sociala Medier. Detta är verkligen en del av kommunikationen som jag brinner för. Jag kommer självklart berätta om det här så fort det är klart och utrullat. Förhoppningsvis så engagerar ni er:-) Håll tummarna för en bra kampanj!

Ett annat projekt jag drivit på mitt jobb är vår BRIO Builder sajt som jag skrivit om tidigare, en minisajt som bygger på vårt nya koncept av byggleksaker för barn. På sajten kan man läsa om produkterna, hitta manualer och spela små spel. Jag har svårt att slita mig från memory;-) Sajten har startat med bra statistik, över 11000 besökare på två och en halv månad. Känns jättebra med tanke på att när vi lanserade sajten hade inte ens produkten nått hyllorna i butikerna. Japanerna besöker gärna sajten enligt statistiken. 
BRIOs Memory på nätet
Nu blir det soffan och boken!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar