torsdag 22 november 2012

Mysteriet på Greveholm is back!

Ända sen mina barn va små har Mysteriet på Greveholm varit bästa julkalendern ever. Senast i somras hade Sanna och hennes kompisar Greveholm kvällar.

Nu gör Svt en Facebook kampanj för alla som gillar Mysteriet på Greveholm!
De besökare som går in på livetsomleif.se blir delaktiga i äventyret.

Bakgrunden till kampanjen är insikten att SVT:s julkalender har en målgrupp som inte har funnits förut. En målgrupp som inte är barnen och deras föräldrar, utan en stor grupp ungdomar som var barn år 1996.

För det var för 16 år sedan, 1996, som en av de tidernas mest populära julkalendrar, "Mysteriet på Greveholm", sändes. Årets julkalender är en sorts fortsättning på den, "Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst", med både en ny familj och gamla bekanta ansikten.

Mysteriet på Greveholm har 168 000 fans på Facebook och en majoritet av dessa är i åldern 18-24 år.
Genom kampanjen "Livet som Leif" och Facebook Connect kan besökarna kolla in vad som händer i pappa Leifs liv nu för tiden och bli en del av äventyret.

Kampanjens mål är att sprida vetskapen om årets julkalender till en annars inte så självklar målgrupp och att få dem att följa årets julkalender på Svt Play.

Så himla rätt! Det enda felet är att kampanjsidan inte funkar på iPad, hoppas html5 växer snabbare.

Mina "barn" som va barn på 90-talet kommer älska detta!

(Bilden har jag lånat på Resumé.se)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar